Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/gallery۱/۲.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/۲.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/۱.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/۱.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/۳.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/۳.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/_.jpg'
There was a problem loading image 'images/gallery۱/_.jpg'

به گزارش روابط عمومي فرمانداري ويژه بروجرد و به نقل از خبر گزاري ايرنا :

 

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: پیشگیری مهمترین راه مقابله با معضل مواد مخدر است و باید توان مان را برای پیشگیری از اعتیاد بگذاریم، امروزه استفاده از روان گردان ها بسیار زیاد است و مصرف مواد مخدر تغییر روش داشته است و حتی یک نخ سیگار هم اعتیاد آور می باشد.

 احمد گودرزیان افزود: باید از نابسامانی و ناهنجاری در حوزه مبارزه با مواد مخدر جلوگیری شود، ۱۰۰ درصد سرقت های خرد مربوط به معتادان است، بستن کمپ ها کار مناسبی نیست و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند.

وی بیان کرد: کمپ ها باید با حداقل ظرفیت فعالیت کنند، آموزش های لازم برای نجات معتادان انجام شود، معتادانی که بعد از دوران کمپ به مرکز تی سی مراجعه می کنند و پاک می شوند مبالغی به عنوان وام اشتغال دریافت می کنند که کار پسندیده ای است.

گودرزیان افزود: عطاری های غیر مجاز پلمپ شوند و عطاری هایی که مواد مخدر توزیع می کنند باید کلا پلمپ شوند و اجازه فعالیت مجدد نیز نداشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت سازمان های مردم نهاد غیر دولتی افزود: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد غیر دولتی برای مبارزه با معظل اعتیاد ضروری است.

 

برای مبارزه با مواد مخدر شورایی در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان تشکیل می شود که به بررسی راهکارهای مناسب برای مبارزه با اعتیاد می پردازد.

 شورای مبارزه با مواد مخدر چند سالی است که جلسات مختلفی برگزار و قصد دارد تا به پیشگیری از معظل اعتیاد بپردازد.

آگاهی دهی به دانش آموزان برای پیشگیری از اعتیاد یک اقدام زیر ساختی است

 خانم مهین گودرزی کارشناس آسیب های اجتماعی و مواد مخدر آموزش و پرورش بروجرد در این راستا در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجرد گفت: برای آگاه سازی دانش اموزان و پیشگیری از اعتیاد آنان طرح با عنوان یاری گران زندگی در مدارس اجرا می شود.

 وی اظهار داشت: تاکنون ۲۵۰ مدرسه شهر و روستا در بروجرد آماده برگزاری طرح یاری گران زندگی شده اند تا با اموزش های مختلف راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به دانش اموزان ارائه شود.

 وی بیان کرد: دانش آموزان با آگاهی از معضل اعتیاد می توانند دانسته های خود را در مورد اعتیاد در اختیار خانواده ها قرار دهند.

 منابع مالی برای کار فرهنگی در بحث اعتیاد وجود ندارد

 رییس اداره ارشاد اسلامی بروجرد نیز در این خصوص گفت: کار فرهنگی در بحث اعتیاد نیاز به بودجه دارد و باید سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را در اختیار سازمان های فرهنگی قرار دهد.

 نادر ارجمندی افزود: اعتیاد یک بلای خانمان سوز است که کار فرهنگی می تواند ان را ریشه کن کند ولی متاسفانه منابع مالی و اعتبارات دراین راستا وجود ندارد.

 وی اظهار داشت: اداره ارشاد اسلامی بروجرد برای آگاه سازی و مبارزه با موادمخدر به صورت دوره ای اقدام به تولید بروشور و کتابچه های کوچک می کند و آن را در اختیار مردم قرار می دهد.

 همدلی و هفکری مردم و مسئولان می تواند اعتیاد را ریشه کن کند

 رضا پور معاون دادستان شهرستان بروجرد گفت: دستگاه قضایی تعامل خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجرد دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا برخی از کمپ ها تعطیل شد که با اقدامات لازم کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز شهرستا ن بروجرد تعطیل و هشت کمپ مجوز دار نیز با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت می کنند.

معاون دادستان بروجرد گفت: سه تا چهار هکتار مخدر گل که در منطقه سروند شهرستان بروجرد کشت شده بود شناسایی و با دستور سریع قضایی امحا شد.

وی اظهار داشت: بروجرد همچنان کمپ ماده ۱۶ برای جمع آوری معتادان متجاهر است و باید سریعا ایجاد شود.

 وی بیان کرد: شهرستان های بروجرد، دورود و ازنا و الیگودرز فاقد کمپ ماده ۱۶ هستند و باید این کمپ به مرکزیت بروجرد ایجاد شود.

رضا پور افزود: کمپ بانوی سبز تنها کمپ ویژه بانوان در لرستان است که آموزش و پرورش مکان آنان را که مدرسه است را مطالبه کرده است که باید این کمپ حفظ شود.

عطاری های غیر مجاز عامل فروش مواد مخدر هستند

 رییس اداره صمت بروجرد در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طی یک ماه گذشته از ۲۰ عطاری در شهرستان بروجرد بازرسی شده است که پنج عطاری به دلیل فروش مواد مخدر متادن پلمپ شده اند.

 آزاد بخت افزود: با توجه به اینکه برخی از عطاری ها مجوز فعالیت ندارند در اولین اقدام این واحد نیز پلمپ خواهند شد.

2.jpg1.jpg3.jpg_.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید