حقوق ارباب رجوع و ادارات باید تبیین شود

فرماندار بروجرد گفت: از عمده مشکلات جامعه عدم اطلاع رسانی صحیح حقوق متقابل شهروندان با دستگاه ها و ادارات است. باید با آموزش صحیح، امید را در جامعه تقویت کرد. فاصله بین مسئولین و مردم باید کم شود.

فرماندار‌ بروجرد در جلسه صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: از گذشته با وجود مشکلاتی که در جامعه حاکم بود و برخی از آنها هنوز هم پابرجاست همچون تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امروزه در یک شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم که مردم بین خود و مسئولین فاصله‌ای را احساس می‌کنند. حال بارقه‌ی امیدی ایجاد شده و مردم نسبت به عملکرد حاکمیت امیدوار شده‌اند. این امید را باید تقویت کنیم.

منعمی در سخنان خود تصریح کرد: یکی از راه‌های که میتوان این امید را حفظ کرد، تعهد نسبت به حقوق شهروندی است. تمامی مسئولین باید تلاش کنیم مومن به این مسئله باشیم و تمام تلاش‌مان را برای تحقق آن به کار گیریم.

وی افزود: بخشی از کار به آگاهی‌بخشی برمیگردد. در برخی ادارات راهنماهایی نسب شده که حقوق شهروندی را به مراجعان خود گوشزد می‌کند که این مهم باید در تمامی دستگاه‌ها اتفاق بیفتد.

فرماندار بروجرد ادامه داد: بخشی از مشکلات ما به عدم اطلاع کافی مردم از حقوقشان برمیگردد. همچنین مردم نیز نسبت به حقوق دستگاهی که به آن مراجعه می‌کنند بی‌اطلاعند. پیامد آن هم عدم رضایت از یک اداره و احساس ناامیدی و سرخوردگی در ارباب رجوع خواهد بود.

مجید منعمی با تاکید بر اینکه بین مقام و مسئول فرق هست، گفت: مقام باید در جای خود کار مردم را پیگیری کند و مسئول کسی‌ست که مورد سوال مردم قرار میگیرد و هر دو وجه باید رعایت شود.

او در ادامه بیان کرد: مسئولین باید بین مردم حضور داشته باشند. کم‌کردن فاصله‌ی بین مردم و مسئولین در دستور کار قرار دارد. ایشان خطاب به مسئولین شهرستان عنوان نمود: مردم در اولویت دیدارها باشند. مدیران ملاقات‌های مردمی و میز خدمت را به جد پیگیری کنند. اگر پشت در اتاق مسئولی یک مسئول دیگر و یک ارباب‌ رجوع مردمی قرار داشت، اولویت دیدار با مردم است.

وی ضمن بیان اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: اگر به فرهنگ حجاب و عفاف در ادارات و نهادها توجه نشود، در جامعه نمی‌توانیم این فرهنگ را اجرا کنیم. این یک تکلیف الهی است.
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

b_300_0_16777215_00_images_03-05_23bahman_afcaba9a-8c8b-4b23-b860-81ca58f7e48e.jpgb_300_0_16777215_00_images_03-05_23bahman_88d220fb-deaf-4730-961e-effd068743d9.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید