۶ آبان ۱۴۰۱

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بروجرد توسط دکتر منعمی معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

دکتر منعمی:
هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ، اهل تسنن در آن ساکن نیستند . سالهاست که شیعه و سنی در کشور ما و در کنار همدیگر زندگی می کنند و هیچ مشکلی وجود ندارد. هر کشوری بجز جمهوری اسلامی بود تاکنون آتش اختلاف در آن زبانه کشیده بود و بین شیعه و سنی مشکلات عدیده ای رخ می داد ، ولی بحمداله تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و همین مسئله برای دشمنان قسم خورده ایران اسلامی فرصتی شده تا در این حوادث و ناهنجاری های اخیر کشور ، اختلاف و تفرقه بین مردم و به ویژه شیعه و سنی را رقم بزنند.

دکتر_منعمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز بروجرد که در مصلی نماز جمعه صورت گرفت، ضمن عرض تسلیت #شهادت_مدافعین_امنیت و #شهدای_حادثه_حرم_شاهچراغ ، اظهار کرد: امیدواریم که ادامه دهنده خوبی برای شهدا باشیم و این مسیری که از صدر اسلام تاکنون آغاز شده ، توفیق خدمت در این مسیر را داشته باشیم.

ایشان با اشاره به #هفته_پدافند_غیر_عامل، افزود: منظور از پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که در صورت بروز جنگ و ناآرامی ، خسارات احتمالی به حداقل برسد.

فرماندار بروجرد در این راستا تصریح کرد: کاهش آسیب پذیری نقاط حیاتی در هر سرزمین و جغرافیایی و اقداماتی که در این خصوص انجام میشود تحت عنوان پدافند غیرعامل شناخته می شوند.

دکتر منعمی خاطرنشان کرد: در بحث پدافند غیرعامل همه نهادها، ارگانها، سازمانها و همه آحاد مردم می توانند نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به #اغتشاشات_اخیر در کشور گفت: مدتی است که در کشور و به طبع آن در استان و شهرستان شاهد اغتشاشاتی هستیم و عده ای سعی در ایجاد ناامنی در خیابانها و سلب آسایش و آرامش مردم را دارند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: با خیلی از مردم که در این خصوص صحبت میشود ، علت این ناآرامی ها را مشکل #اقتصادی و معیشتی بیان میکنند ، یکی از این دلایل ممکن است نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی باشد ولی این دلیل اصلی و تامه نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به مسئله اغتشاشات به عنوان یک مسئله سطحی نگاه کنیم بسیار اشتباه است چون این اتفاقات دلایل و ابعاد گوناگون دارد.

فرماندار بروجرد عنوان کرد: یک بعد این موضوع ، مسئله #اقتصادی است و می پذیریم مردم در مضیقه هستند ، در همین خصوص هم این سوال مطرح است که آیا همه این موضوع به مسائل داخلی بر میگردد که پاسخ خیر می باشد.

دکتر منعمی اظهار کرد: بخشی از مسائلی که امروز دچار آن هستیم مربوط به سو مدیریتهایی است که در سنوات گذشته اتفاق افتاده و کارهایی که می بایست انجام میشد و نشده و امروز لطمات آن را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: بخش دیگر از این مشکلات فشارهای_بین‌_المللی است که دشمنان قسم خورده نظام درصد آن هستند که با استفاده از روشهای مختلف و تحریم های گوناگون به کشور صدمه وارد کنند. منجمله آن را امروزه در بحث دارو و درمان می بینیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: ما می پذیریم که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما این موضوع دلیل اصلی ناآرامی ها و شلوغیهای اخیر نیست.


منعمی اضافه کرد: بعد دیگر این مسئله ، موضوع سیاسی است که جریانات داخلی و فضای بین‌المللی به این شلوغیها دامن زده است و در این راستا بعضی از جریانات داخل با موضعگیری های نابجا کشور را ملتهب کردند.

وی بیان کرد: عده ای با تحریک عواطف مردم در جریانات اخیر، موجب ملتهب شدن فضای داخلی کشور شدند، برخی از افراد که از قضا امروزه تبدیل به مراجع فکری مردم شده اند نیز هم نوا با جریانهای خارجی و دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی که یک لحظه بیکار نمی نشینند و مدام به دنبال ایجاد تنش و ناآرامی در کشور هستند در دامنه دار شدن این التهابات مقصر هستند.

دکتر منعمی عنوان کرد: تئوری قتل با هزار چاقو که تئوری پیش روی جریانات سیاسی کشورهای معاند نظام جمهوری اسلامی است ، امروز یک چارچوب نظری علیه جمهوری اسلامی است و بدخواهان از هر فرصتی استفاده میکنند که آن را تبدیل به چاقویی کرده و بر پیکره ی جمهوری اسلامی ضربه ای کاری وارد کنند.

فرماندار شهرستان بروجرد اظهار کرد: بعد دیگر این موضوع ، بحث #قومیتی است که در اثر اتفاقی که برای دختری از تبار کردستان روی داد ، بوجود آمد و ایشان تحت یک شرایطی فوت می کند در صورتیکه با توجه به گزارشات مراجع ذیصلاح فوت ایشان بر اثر بیماری بوده است.

دکتر منعمی بعد دیگر این موضوع را بعد مذهبی عنوان نمود و اظهار کرد ؛ دشمنان کشورمان سالهاست در صدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند ولی هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی، اهل تسنن در آن ساکن نیست.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بعد دیگر این موضوع ، بعد #هویت_جوانان است . دشمنان ما قصد تغییر هویت جوانان و نوجوانان کشورمان را دارند. در دوران بیماری کرونا دشمن به خوبی از این فرصت استفاده کرد و آنچه که هدف آنان بود در فضای مجازی به خورد جوانان و نوجوانان دادند.

معاون استاندار لرستان در پایان این مباحث ادامه داد: ارتباط این موضوعات با پدافند غیرعامل این است که دشمن سعی در انسداد تفکر و تعقل در بین نوجوانان و جوانان دارد، لذا ما وظیفه داریم در بحث افکارسازی و ترویج شیوه صحیح تفکر و تعقل ، حمله ی دشمنان را از طریق #تبیین و گفت و گو و ارتباط مستمر و مداوم خنثی کنیم و تفکر و تعقل را بین جوانان و نوجوانانمان ترویج کرده و آنها را به مسیر صحیح هدایت کنیم.

b_300_0_16777215_00_images_03-02_08-12_5284b45d-c313-48c7-a131-ad8beb5208b1.jpgb_300_0_16777215_00_images_03-02_08-12_5a649b1a-44f7-428e-a7c3-f7cafe1a4c19.jpgb_300_0_16777215_00_images_03-02_08-12_7d5931ab-f177-4c84-852b-19f4b3017ef2.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید